בעלי עסקים רבים מסמנים ביומן העבודה שלהם את התאריכים שבהם רצוי להתחיל להזמין מתנות לעובדים וללקוחות, וכל מה שנותר הוא רק לנסות להיות מקורי בכל חג מחדש. שנים רבות השתרשה כאן מסורת שבראש השנה ובפסח נהוג לתת שי לחג לעובדים וללקוחות, והם לא ציפו לשי נוסף מעבר לכך. אולם בשל ריבוי העסקים הקטנים והבינוניים והאפשרויות למצוא שי לחג בקשת מחירים רחבה נוהגים עסקים רבים להמשיך ולפנק את העובדים והלקוחות בשי לחג גם בהזדמנויות נוספות שלוח השנה העברי משופע בהן. למרבה השמחה, ביקוש כזה יצר היצע של חנויות ואתרים שמציעים למעסיקים שפע הצעות של מתנות מכל סוג ולכל מטרה, והדפדוף בין האתרים מוכיח שהטווח של הרעיונות מרשים באמת.
כיצד לבחור מתנות ללקוחות?
מתנות ללקוחות יכולות להיות מהסוג הממותג שמשאיר את הלוגו והסלוגן שלכם בתודעה של הלקוחות ומלווה אותם גם הלאה. אלה יכולים להיות חפצים שימושיים ליום יום בבית או במשרד, כמו דיסק און קי מודפס בתצורה מעניינת שמתחבר למחזיק המפתחות, חפץ שימושי לכל הדעות. זה יכול להיות פריט שיכול לשמש אותם בפעילות הפנאי והספורט שלהם, כמו בקבוקי שתייה לאופניים או ציוד לחדר הכושר, ואלה יכולים להיות מארזים מפנקים ומתוקים, שכוללים גם משקאות אלכוהוליים משובחים, הכל לפי התקציב וההזדמנות החגיגית. כמובן שבחגים כמו פורים, פסח וראש השנה מרבים יותר לבחור מתנות מקוריות שהן גם טעימות משום שיש יותר אפשרויות להתאים את השי למאכלי החג המסורתיים, ובכך לקלוע גם לטעם של הלקוחות.
כיצד לבחור מתנות לעובדים?
עובדים ישמחו לקבל מתנה שמכבדת אותם ומביעה את הערכת המעסיק כלפיהם הרבה מעבר לתשלום השכר. המחשבה המיוחדת עליהם ועל רווחתם בחגים מחמיאה להם, במיוחד אם מדובר במארזים מפנקים כמו מארז של מטעמים לחג ושתייה מובחרת כגון זה, או סלסלת שי לחג שאפשר לקחת הביתה שכל המשפחה תוכל ליהנות ממנה. השי לא חייב להיות יקר. גם כאן אפשר לתת מתנות שימושיות מאוד כמו כלי בית, כלי מטבח, תלושי שי כדי שהם יבחרו בעצמם מה לעשות בהם, או לשלוח להם רשימת מתנות אפשריות שבחרתם מתוך מבחר מסוים והם יבחרו ביניהן. הם יעריכו בכל מקרה את המחווה.
שיקולים נוספים שלוקחים בחשבון בבחירת מתנה
מתנות לעובדים נותנים משום שרוצים להביע תודה והוקרה למאמצים המשותפים ולחזק את תחושת השייכות שלהם למקום ולחברה. ההתאמה נעשית על פי מה שאתם יודעים על העובדים שלכם וההעדפות שלהם, מתנות שיתאימו לאורח החיים ולסגנון שלהם ולא יביכו אותם. גם מתנות ללקוחות בוחרים על פי שיקולי התאמה למאורע, למידת הקרבה ולחשיבות של הלקוחות. בהנחה שלקוחות פחות קרובים אליכם מאשר העובדים, רצוי לבחור מתנות כלליות כמו מארזים של מזון ומשקה משום שיש יותר סיכוי שימצאו חן בעיניהם ויזכו להערכתם, בעוד שמתנות אחרות עשויות להיחשב אישיות או סתמיות מדי.